Montarea de la Constanţa poate rivaliza cu cele mai bune versiuni ale acestei piese, care se joacă în multe dintre teatrele româneşti.
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
GAIŢELE, o piesă tristă la care se râde mult
Montarea de la Constanţa, sub semnătura lui Lucian Iancu, poate rivaliza cu cele mai bune versiuni ale acestei piese, care se joacă în multe dintre teatrele româneşti. Apetenţa publicului pentru peripeţiile familiale ale clanului Dudulenilor, pentru replicile savuroase şi bârfele suculente, dar şi pentru viziunea regizorală, se traduce în săli pline la fiecare reprezentaţie.
Autorul „Gaiţelor” este Alexandru Kirițescu (1888 – 1961), dramaturgul interbelic care, în piesele şi în textele sale de revistă, a atacat problematica vieții sociale contemporane lui, iar în anii celui de-al Doilea Război Mondial a scris „Dictatorul”.
Publicul român a făcut cunoştinţă cu personajele celei mai importante scrieri ale sale, „Gaiţele”, prin intermediul filmului „Cuibul de viespi”, din 1987, în regia lui Horea Popescu.
GAIȚELE
de Alexandru Chirițescu
Cu: Dana Dumitrescu, Maria Lupu, Cristina Oprean, Luiza Martinescu, Lana Moscaliuc, Andu Axente, Laura Iordan Adrian, Remus Archip, Adrian Dumitrescu, Mirela Pană, Liliana Cazan, Gabriel Neață.
Regia: Lucian Iancu
Scenografia: Lacramioara Dumitrascu
Coregrafia: Raimonda Potlog
„Regizorul a mizat, în mod special, pe echipa de „juniori” a teatrului, iar aşteptările nu i-au fost înşelate. Dana Dumitrescu, în rolul... venerabilei „şefe” a clanului Dudulenilor, Aneta, s-a remarcat într-un rol complex şi ofertant, prin replicile spuse cu năduf, dublate de gesturi elocvente, reuşind cu dezinvoltură să focalizeze atenția publicului, la fel ca şi a personajelor aflate sub „puterea” sa. Ea este secondată de celelalte două „gaiţe”, Zoia, sora mai mică, de la Caracal, „unde s-a răsturnat carul cu proşti”, redată cu aplomb de Maria Lupu, care-i întoarce replicile gazdei casei şi de mai temperata tanti Lena, „colivăreasa” - cum îi spune Aneta, cu vise de rău augur, în interpretarea reuşită a Cristinei Oprean.” Mirela Stinga, Telegraf
„Producția a fost un adevărat succes, iar la final, constănţenii au aplaudat minute în şir fără oprire, căci actorii Teatrului de Stat îşi merită pe deplin recunoştinţa. Preţ de două ore, actorii au reuşit să ne ducă în cu totul altă poveste, într-o altă lume şi, fără să ne dăm seama, am trăit odată cu personajele, am simţit că facem parte din spectacolul de teatru.” Sabrina Ana Nedelciu, Cuget Liber Constanta
„Din jocul Danei Dumitrescu nu lipseşte privirea critică asupra personajului, acea dedublare care arată spectatorului că râsul lui e deplasat, că avem de-a face, de fapt, dincolo de umorul de situaţie şi de limbaj, cu o mamă care pune la cale şi asistă apoi, cu o curiozitate morbidă, la dezastrul căsniciei fiicei sale, la fel de rece cum priveşte, zi de zi, cortegiile funerare ce trec pe bulevard.
Şi personajul Lanei Moscaliuc, Margareta, este demascat: nu fiinţa diafană şi bolnăvicioasă, neînţeleasă şi nefericită, victima întregii ei familii de mitocani, îndrăgostita înşelată, ci fiara care îşi alege prada, o prinde în cătuşele iubirii egoiste şi o duce în culcuşul ei cald din care nu-i mai dă drumul până ce nu o sufocă.” Alina-Ioana Vasiliu, blog