Un depou, doi paznici tineri - Dima și Gleb - și sufletul Olgăi, în rememorarea obsesivă a unei povești pe care nu vrea să o piardă.
Cadoul ideal, indiferent de ocazie
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
Cadoul perfect pentru cei dragi
Surprinde-i pe cei dragi cu un voucher-cadou pentru achizitionarea biletelor la orice eveniment de pe mySTAGE!
si te vom anunta cand vor fi spectacole noi
{{rep.locatie.name}}, {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
{{rep.locuriRamase}} bilete ramase
{{rep.locatie.name}}, Sala {{rep.sala.name}}, {{rep.oras}}
"Lumea lui Vasili Sigarev nu e confortabilă. E o lume brutală, paradoxală, a extremelor, în care candoarea seamănă cu firul de iarbă ieșit printr-o placă groasă de beton. Într-un depou de tramvaie, mizer, aflat la periferia orașului, bunătatea și compasiunea vin „la pachet” cu violența și cruzimea." (Bogdan Budeş)
Un depou, doi paznici tineri - Dima (Rareș Andrici) și Gleb (George Constantinescu) - și sufletul Olgăi (Mihaela Popa), în rememorarea obsesivă a unei povești pe care nu vrea să o piardă.
Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.
***Marele premiu pentru Cel mai bun spectacol la Festivalul Internațional de Dramaturgie Contemporană Kolyada-Plays, Ekaterinburg, Rusia (iunie 2017)
***Premiul pentru Cel mai bun actor (George Constantinescu - "Gleb"), la FITIC - Festivalul Internațional de Teatru Independent – Constanța (septembrie 2017)
***Premiul pentru Cel mai bun actor (George Constantinescu - "Gleb"), la Maratonul Teatrului Independent - Bucharest Fringe (2015)
“Piesa lui Vasili Sigarev, pe lângă calitatea subiectului şi lumea pe care o aduce în scenă, mai are un atu: partiturile actoriceşti. Trei roluri ofertante, pe muchia fină dintre eşec şi performanţă; uşor de tratat superficial şi formal, greu de asumat, dar odată realizată simbioza dintre gândul limpede al actorului şi carnea acestor personaje, impactul în sală este frontal. Iar asta se întâmplă la Teatrul de Artă; trei actori care umplu până în cele mai mici colţuri aceste forme sufleteşti contorsionate şi le trăiesc până la capăt.“
– Alina Epîngeac, Yorick.ro (aprilie, 2017)
“Ca orice întâmplare artistică semnificativă, Dureri fantomă trece peste toate barierele acestea. Particularizează cât să ne facă să tresărim în faţa feliei de viaţă, de oraş pe care ne-am obişnuit să o ignorăm, generalizează cât să ne facă să ne recunoaştem în deruta puştiului, în agresivitatea bărbatului, în candoarea fierbinte a femeii. O pereche de ochelari şi orice periferie devine centru. Şi orice om devine om. ”
– Mihai Brezeanu, Agenda Liternet (noiembrie 2016)
“„Dureri fantomă” încearcă, ba chiar și reușește ceva tot mai rar în dramaturgia contemporană: să spună ceva important. Avem aici, în primul rând, un text rusesc, adică adânc și tragic, îmbogățit de un comic absurd, adică universal. (…) Regizorul își lasă o amprentă, iar actorii trăiesc spectacolul ca pe un eveniment important din viețile lor, ceea ce, la Teatrul de Artă, a devenit un fel de lege. (…) „Dureri fantomă” e altceva: o aducere aminte a fragilității noastre. E ca o bătaie pe umăr: prietene, privește bine către toate acestea și ia seamă, căci nu e deloc sigur că vor fi și mâine aici. Uneori, atât e de-ajuns.”
– Andrei Crăciun, Ziarul Metropolis (octombrie 2016)
“Ceva din mine a plâns ca după război, când se anunță că e pace. Actorii ăștia mi-au dat vestea că supraviețuim și că ei au puterea (și-mi dau și mie) de a reconstrui. (…) Mi-au făcut bine. Și dacă teatrul e oglinda lumii, lumea are o șansă. Să fie liberă, cinstită și trează, ca spectacolul ăsta de la Teatrul de Artă.”
– Dorina Chiriac, preluată de ziarulmetropolis.ro (27 februarie 2015)
“Miza lui Bogdan Budeș, esențial veristă, a fost să reproducă un segment de lume cu personaje cât mai naturale și mai credibile. Pas cu pas, însă, regizorul înaintează într-un studiu al relației, cu poziții de forță, detururi, încurcături și ezitări, toate într-un ritm bine strunit.”
– Cristina Rusiecki, revistacultura.ro (9 septembrie 2015)
“În Dureri fantomă“, un text emoționant, plin de lumini și umbre, cu treceri de la umor amar la dramă brutală, Bogdan Budeș alege, în ciuda spațiului frust, creat pe scena Teatrului de Artă, să exploreze acele zone în care se ascund traumele și care sunt destul de greu de adus pe scenă, când vrei să nu anulezi efectul dramatic. Povestea e puternică și seducătoare, atât pentru regizor, cât și pentru cei trei actori (…) care i se supun și o fac, în același timp, să trăiască pe scenă, să împresioneze și să emoționeze, fără să se teamă de efectul emoției.“
– Monica Andronescu, Yorick.ro (7 aprilie 2015)
Festivaluri:
Festivalul Internațional de Dramaturgie Contemporană Kolyada-Plays, Ekaterinburg, Rusia, 2017
FITIC – Festivalul Internațional de Teatru Indepent, Constanța, 2017
Fest(in) pe Bulevard, ediția 2016
Undercloud - Festival de Teatru Independent de Orice, 2016
Festivalul 25 de ore de teatru nonstop, Sibiu, 2015
Festivalul de teatru BABEL FAST, Târgovişte, 2015
Festivalul de teatru Antagon, Timişoara, 2015
Maratonul Teatrului Independent, Bucharest Fringe, 2015
Festivalul Naţional de Teatru Independent, 2015